orca's met art deco en art - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu orca's met art deco en art - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

orca's met art deco en art

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

23 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Napier

Met de hartelijke dank voor moppen, roddels, fijne foute foto's en opbeurende praat kan ik jullie melden dat we weer on the road zijn. Na ontslag hebben we een dagje geacclimatiseerd in Eastbourne - en dat lijkt ook echt op eastbourne - zijn we gisteren naar Napier getogen. Na 17 jaar sloten wij daar een brilloze Arie in armen en de volgende ochtend ook Clare! Arie en Clare wonen inmiddels al 27 jaar samen in Napier, waar Clare ook geboren en getogen is. Ze wonen in een huis (verrassend!) met een tuin waar van alles in groeit wat gegeten kan worden. Daarnaast zijn ze beiden in de kunst. Clare maakt quilts, maar dan volstrekt anders dan die dingen die je over banken en bedden gooit. (check www.hbmag.co.nz en zoek naar Look South van Clare Plug) Zij is een tijd geleden met een beurs naar Antartica geweest en heeft op basis daarvan haar impressies in textiel weergegeven. Die weergave resulteert in een tentoonstelling die wij vandaag in Napier zagen en die werkelijk indrukwekkend was. Clare kan schilderen met textiel en van sommige doeken is het echt onwaarschijnlijk hoe mooi dat is. Arie heeft bovendien geluid gemaakt bij de tentoonstelling en het geheel heeft ons in ieder geval geraakt. Mooi!
Arie is schilder (noordelijk realisme) in de tijd naast het huis en de tuin. Naast mooie stillevens heeft ie onlangs ook in een woning een enorme pallas athena van 8 bij 2 meter geschilderd. Die is deze week te bewonderen in NZ House and Garden.
Vandaag hebben we ook even een groter tourtje Napier gedaan en terwijl we langs de containerhaven reden zagen we eerst twee orca vinnen op minder dan 30 meter uit de kust! Handbreakturn en de auto geparkeerd; camera's in de aanslag en zelfs Paul bleek op een been behoorlijk mobiel te zijn om het goeie plaatje te schieten. Er kwam er nog een bij en het leek erop alsof ze in de haven aan het jagen op eten waren (stingray, tonijn, haaien en ander lekkers). We konden niet geloven dat we per ongeluk zoveel geluk hadden. Er schijnen er maar rond de 200 in NZ rond te dobberen en daarvan zagen wij er op een doodgewone zaterdagmiddag drie tegelijk. Dat was nou een echte bonus naast alle art deco gevels van Napier. We blijven hier tot maandag en rijden dan weer terug naar De Hutt voor een controle bij de plastisch chirurg: maar hee, wie heeft het nog over het been als je net drie orca's, twee oude vrienden, een mooie tentoonstelling, veel oude gebouwen en een paar mooie realistische schilderijen hebt gezien?

  • 23 Mei 2009 - 07:04

    Mariëlle:

    Kijk Kees, nu ben ik eens de eerste. Maar dat mag ook wel na ongeveer 8 maanden onafgebroken voor de computer gezeten te hebben.
    Fijn dat jullie eindelijk weer eens iets anders gezien hebben dan open wonden etc.Ik word er blij van.
    Zo nu vlug plaatsen, anders is Kees me nóg voor.Kus!!!!

  • 23 Mei 2009 - 07:55

    Toon:

    Wat een blij bericht!

    ik heb Clare ge-googled en via www.quiltgallery.co.nz een idee kunnen krijgen van wat zij maakt. Harvest Sunset ziet er geweldig uit.

    Als jullie terug zijn zal ik de dvd van planet earth even lenen (heel veel uur natuur), dan zie je ook de dark side van de orka's. Wel geweldig om die beesten in het echt te zien. Hoop dat kapitein bonkepoot een paar mooie platen heeft kunnen schieten!

    Hier gaan we een lekker lui weekend in en het wordt alleen maar beter om te lezen dat de zon weer is doorgebroken in NZ.

    X

  • 23 Mei 2009 - 08:16

    Kees:

    Hej Thea,

    dat is echt megacool! Ze zien er zeker zelfs op 30 meter groot en indrukwekkend uit? Geen disrespect voor Clare en Arie natuurlijk, die zo te horen goed voor jullie zorgen maar het is natuurlijk allereerst ook gewoon heel erg lekker om on the road te zijn! Geniet van het eten van zelfgeteelde groenten en ouwehoeren. En marielle, gefeliciteerd! Je snapt dit niet alleen maar je bent ook nog eens eerste!
    Dikke kus van Kees

    PS: als jullie nou tussen 2 en 7 juni terugkomen kunnen we samen Planet Earth kijken.

  • 23 Mei 2009 - 08:26

    Wannes:

    Mooi! geluk is altijd fijn! Goed te horen dat oppad gaan leuk is!

    en Marielle, gefeliciteerd! het is je gegunt!

    xx Wannes

  • 23 Mei 2009 - 10:49

    Cees En Marian:

    Hartstikke goed dat jullie weer op pad zijn. Ben benieuwd naar de opnames van de Orca's. De toon van je bericht is in ieder geval vrolijk dat stemt ons ook vrolijk. Ik zal moeder in kennis stellen van dit goed bericht. Ze krijgt de verhalen uitgeprint en kan dan onder haar apparaat een en ander nog terug lezen.
    Groetjes en nog veel plezier samen.

  • 23 Mei 2009 - 10:53

    Cees:

    Nog een klein mopje

    Vier broers verlieten het ouderlijk huis om te gaan studeren..
    Alle vier werden succesvolle, welgestelde dokters en advocaten..
    Op een dag komen ze bij elkaar en gaan uit eten, ze vertellen
    elkaar welke mooie cadeaus ze hun oude moeder,
    die ver weg in een andere stad woont, met Kerstmis hebben gegeven...
    De eerste broer zegt:
    "Ik heb een groot huis voor mamma laten bouwen."
    De tweede broer zegt:
    "Ik heb voor honderd duizend euro een filmzaal in dat huis voor haar laten inrichten."
    De derde zegt:
    "Ik heb mijn Mercedes dealer opdracht gegeven om een luxe cabriolet bij haar af te leveren."
    De vierde broer zegt:
    "Wel, jullie weten hoe graag mamma de Bijbel leest, omdat haar
    ogen zo slecht geworden zijn kan ze dat niet meer doen,
    ik kwam onlangs een priester tegen, die me vertelde over een
    papagaai, die de hele Bijbel kan opzeggen.
    Het heeft twintig paters 12 jaar gekost om het hem allemaal te leren,
    maar nu is ie zó goed, dat je alleen maar het hoofdstuk en vers
    hoeft te noemen, en hij zegt het op.
    Ik heb moeten beloven dat ik twintig jaar lang ieder jaar
    honderd duizend euro aan de kerk zal geven om hem te krijgen,
    maar ik vond dat mamma dat dubbel en dwars waard is.
    Kerstmis is voorbij, en mamma stuurt haar jongens een
    bedankbriefje...
    Aan de eerste schrijft ze: "Jan, het huis dat je voor me gebouwd
    hebt, is zó enorm groot,
    dat ik er maar één kamer van gebruik, al moet ik wèl het hele
    godganse huis schóónhouden. Niettemin, wel bedankt!"
    Aan de tweede: "Piet, ik ben te oud om op reis te gaan, en mijn
    boodschappen worden thuis bezorgd,
    dus de Mercedes staat buiten te roesten. Maar het was een aardig
    idee. Wel bedankt!"
    De derde kreeg te horen: "Karel, die filmzaal heeft Dolby
    geluid, en er kunnen wel 50 mensen in. Prachtig!
    Maar al mijn vrienden en kennissen zijn dood, ik ben stokdoof,
    en praktisch blind, dus ik kom er nooit.
    Maar bedankt voor de goede bedoeling!"
    E n de vierde...:
    "Mijn lieve Henkie, jij bent de enige zoon,
    die genoeg om me geeft om iets te bedenken waar je me écht een
    groot plezier mee kon doen!
    De kip was héérlijk! Héél hartelijk bedankt!"

  • 23 Mei 2009 - 12:30

    Jeanine:

    Waar is Willem?

    Goed om zo'n opbeurend bericht te horen. Hoop dat er nog een paar leuke dagen aankomen en maandag succes in het ziekenhuis.

    xXx Jeanine

  • 23 Mei 2009 - 16:31

    Adrine:

    Het heeft weer positieve lading de berichtgeving en das mooi om te lezen.
    Maandag weer duimen voor goede berichten en wellicht wordt het toch nog op een mooie Pinksterdag.
    Lieve groeten xxx voor alle 2

  • 23 Mei 2009 - 16:32

    Willem En Ageeth:

    Blij dat jullie per ongeluk eindelijk zo veel geluk na een ongeluk hebben. Houen zo!

  • 23 Mei 2009 - 17:16

    Willem:

    Deze is voor Jeanine: Men is wel eens een dagje en een nachtje weg en compleet offline. Maar fijn dat je me gemist hebt!

  • 23 Mei 2009 - 20:38

    Loes:

    Kijk, Thea dat hadden jullie nou allemaal gemist als Paul gewoon op de been was gebleven.
    Hopelijk goede berichten na de controle van maandag a.s. Wie weet kunnen jullie dan plannen maken om terug te vliegen.....Fingers crossed!!

  • 23 Mei 2009 - 20:48

    Bregje:

    De verveling voorbij! Hoera, drie orca's: ik heb ze alleen maar in Canadese gevangenschap gezien maar het zijn wel mijn lievelingsbeesten. (Ik ben ook de enige toerist in Australie die geen kangoeroes heeft gezien)En dat been (zie fotoos andere site) lijkt zelf wel een quilt, niet te geloven. Veel goeds!

  • 24 Mei 2009 - 18:10

    Hugo:

    Hi Thea. Leuk je happy message te lezen :) Vandaag niet zo in de mood voor kunst, maar moest aan jullie denken en dacht ff chekkuh. Wel super van die orca's.
    Ik ga mijn saunahuisje weer uit. Ga snel kijken of er nog foto's bij Paul zijn geplaatst. Grussie.

  • 25 Mei 2009 - 16:56

    Tineke:

    Dat blije geluid daar hou ik van. Dat is een ervaring van once in a live time.Ik kom net thuis van een heerlijke vakantie naar Corfu maar geen orka gezien.Slechts een paar goudvissen. X

  • 26 Mei 2009 - 10:25

    Evelien Kooloos:

    Hallo Thea
    Gelukkig lees ik een goed bericht. De rest heb ik van Marielle ook gehoord ben blij dat het weer beter gaat.
    Mijn zoon Jan heeft het goeie bericht gehad dathij in Amsterdam is aangenomen. Hij heeft heel veel zin in de opleiding waar hij Wannes zijn afstudeerproject gezien heeft. Hartelijke groeten ook aan Paul.

  • 02 Juni 2009 - 17:25

    Huub Hilgenberg:

    Dag Thea,

    ik ben blij te horen dat het weer uitstekend met jullie gaat in NZ. Dat mag ook wel nadat ik in de stuurgroep ICT gehoord heb over alle pech die over jullie is uitgestort.
    Hoe het ok verder loopt ik weet zeker dat deze reis een onuitwisbare indruk zal achterlaten. Een wees gerust, de stuurgroep stuurt gewoon door...

    Huub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Welkom, beste lezer! Ik ga niet ver weg, ik ga niet lang weg, maar ik ga wel af en toe wat op deze site zetten wat ik met jullie wil delen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 57866

Voorgaande reizen:

18 Mei 2005 - 10 April 2020

Europese vakanties

15 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Japan2015

01 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Tapas en Tippelen

06 December 2009 - 23 December 2009

Cuba

12 April 2009 - 02 Juni 2009

New Zealand only ...

Landen bezocht: