ik verveel me te pletter - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu ik verveel me te pletter - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

ik verveel me te pletter

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

18 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Even tussendoor een klein teken van leven uit Lower Hutt (er is ook een Upper Hutt en op beiden ken ik een rijmpje). Tussen de bezoektijden door woon ik bij Bryan en Carol (ik dacht zeventigers, maar gisteren bleek Carol maar drie jaar ouder dan ikzelf, ooops!) in het tuinhuisje met twee hele zachte banken, een bed met een electrische deken en ontbijt bezorgd. Fijn hiervan is dat ik kan lopen naar het ziekenhuis waardoor ik nog een beetje beweeg; stom is dat er in Hutt echt niets te doen is en mijn boeken bijna allemaal uit zijn. 's Ochtends loop ik tussen 9 en half 10 naar Paul. Dan bespreken we geen nieuws en help ik hem bij wassen, scheren enzo en om 12.30 gooien ze me eruit want dan moet er geslapen worden. Om een een of 3, halfvier kom ik dan weer terug en doen we hetzelfde behalve zonder wassen en scheren. We spelen geheugenspelletjes, bedenken waar we nou eens om kunnen lachen, noemen een voor een priemgetallen op. Om 7 uur loop ik via een takeaway naar huis (gisteren Curry Lamb Vindaloo), kijk wat tv of niet en dan gaan we door naar de volgende dag, die het zelfde is.
BOEIEND!
Goed nieuws is dat hij woensdag weer uitgepakt wordt en de controles tot nu toe goed zijn. Jammer is dat op dit moment de dokters de allereerste veilige dag om te vliegen op zijn allervroegst 29 mei vinden en dat we woensdag over een week weer hier moeten zijn voor een controle. Er is werkelijk geen ontsnappen aan, aan dit land.
Dus: doe me een lol en mail een paar goeie moppen, foute plaatjes of andere lachwekkende zaken!
Doeg!

  • 18 Mei 2009 - 05:10

    Willem:

    Thea, eerst even dit,
    in Moera en Petone, op wandelafstand van Lower Hutt, zijn public libraries. En wellicht ook nog wel een in de buurt van het ziekenhuis. Volgens mij zijn de mensen daar zo aardig dat ze wat voor je regelen, als je de situatie uitlegt. Of je leent een bibliotheekkaart van Brian of Carol of iemand van de ziekenhuisstaf. Idee?

    Dan een paar moppen.
    Een Hollander en een Belg zitten op een boot en die boot zinkt. De Hollander en de Belg zwemmen tot ze een eiland tegenkomen. Op dat eiland zit een opperhoofd en die zegt: "In de pan ermee!"
    De Belg antwoordt: "Kunnen we iets doen om niet in de pot te gaan?"
    Het opperhoofd zegt: "Ja, jullie moeten een opdracht doen."
    De Belg: "Geef die opdracht dan maar."
    En die Hollander: "Ja, kom hier met die opdrachten."
    Het opperhoofd: "Ga in het bos 100 gelijke vruchten zoeken."
    De Belg is als eerste weg en komt terug met 100 bosvruchten.
    Het opperhoofd tegen de Belg: "Steek nu die vruchten 1 voor 1 in je kont zonder te lachen."
    De Belg krijgt met moeite de 99 bosvruchten in z'n kont, maar bij de 100ste bosvrucht schiet hij toch in de lach.
    Het opperhoofd: "Hoofd eraf en in de pan ermee!"
    Dan vraagt iemand van het volk aan de Belg: "Waarom heb je nu gelachen bij de 100ste bosvrucht?"
    De Belg antwoordt: "ik zag die Hollander aankomen met 100 kokosnoten..."

    Een man vliegt in een heteluchtballon boven het land en beseft dat hij verdwaald is.
    Hij ziet beneden een man lopen en daalt tot hij binnen gehoorafstand is...
    "Neem me niet kwalijk," roept hij, "Kunt u mij misschien helpen? Ik heb mijn vriend beloofd hem een half uur geleden ergens te ontmoeten, maar ik weet niet waar ik ben!"
    De man beneden antwoordt: "Ja. U bent in een heteluchtballon en zweeft ongeveer 10 meter boven
    de grond. U bevindt zich tussen de 40 en 42
    graden noorderbreedte en tussen de 58 en 60 graden
    westerlengte."
    "U bent zeker een Systeembeheerder" zegt de man in de heteluchtballon.
    "Inderdaad" zegt de ander, "maar hoe weet u dat?"
    "Nou", zegt de man in de ballon: "alles wat u zegt
    is technisch gesproken juist, maar ik heb helemaal
    niets aan die informatie. En al met al ben ik nog steeds verdwaald."
    De man op de grond kijkt peinzend omhoog en zegt: "U bent zeker manager?"
    "Dat klopt", zegt de man in de ballon: "maar hoe
    weet u dat?"
    "Eenvoudig. U heeft geen idee waar u bent. U weet al helemaal niet waar u naartoe gaat. U heeft iets
    beloofd terwijl u geen idee heeft hoe u die belofte moet waarmaken en u verwacht van mij dat ik uw probleem oplos. U verkeert nog steeds in dezelfde positie als voor wij elkaar ontmoetten, maar op een of andere manier is het nu ineens mijn schuld."

    Een directeur zegt tegen zijn secretaresse:"Uw hersenen zitten in uw vagina!" De secretaresse gaat naar huis. De volgende dag belt ze naar haar baas:"Ja,sorry, ik kan vandaag niet komen werken want ik heb een hersenbloeding."

    Nou, zo kan'íe wel weer. Heel veel sterkte, groeten aan Paul. In welk ziekenhuis ligt hij trouwens.

    Willem

    P.S. Goedemorgen Wannes







  • 18 Mei 2009 - 06:30

    Wannes:

    willem... streber!

  • 18 Mei 2009 - 07:20

    Anoniem3:

    Het vliegt in de lucht en het komt klaar?
    Het is slap en staat op de camping?
    Toppunt van safe sex?
    Te flauw maar nu nog de juiste antwoorden bij de vraag!
    Kut met pincode.
    Orgasmusje.
    Impotentje.

  • 18 Mei 2009 - 07:30

    Adrine:

    Er was eens een vrouwtje uit Lisse die had zo een sappige frisse,en als ze het deed dan werd ze zo heet dat je het in Zierikzee kon horen sissen la la la la la la
    Limmerick voor je het nog niet wist.
    Kun je je gang gaan mbt Lower Hutt en Upper Hutt.
    Dat la la la la la la galmt lekker door de gangen van het ziekenhuis.
    liefs Adrine

  • 18 Mei 2009 - 16:37

    Henkie:

    Bedankt voor je bericht uit Slechtington.
    ja natuurlijk is rijmpjes maken met: "boten"; "Lower Hutt"; "takeaway-rijst met kerrie" etc. opzichzelf al een leuke bezigheid. Van die priemgetallen ben ik niet zeker. Ik stel voor dit af te wisselen met het fraaie spel: het getal 1 (één) verdubbelen en de uitkomst ook elke keer te verdubbelen (om die priemgetallen te ontwijken natuurlijk). En verder is het inderdaad een echte kunst om zo weinig mogelijk te kunnen (of mogen, of willen)doen!! Dat leer je niet zomaar in enkele dagen. En dat Nieuw-Zeeland, dat lijkt hiervandaan opeens niet meer zo nieuw: Na die Ouwe Bill zit je nu weer bij van die andere rakkers die allang met pensioen zijn. Die geriatrische kolonie moet omgedoopt worden in "Bejaard Zeeland". 'k hoop dat jullie vlug kunnen vertrekken om een beetje nieuw bloed in die haarvaatjes te doen stromen. Kus voor alletwee.

  • 18 Mei 2009 - 18:56

    Loes:

    Thea ga nu niet zitten simmen want dan maak je het voor jezelf alleen maar moeilijker. Stel je eens voor dat je in Enkhuizen had gezeten en Paul had daar gelegen; dan had je je grote zorgen gemaakt en had alleen maar bij hem willen zijn. Nu kunnen jullie het in ieder geval delen. Jij je verveling en Paul de pijn en ellende van zijn been. Belangrijkste is dat het goed komt en dan ben je dit zo weer vergeten. Wat stellen een paar weken voor op een mensenleven. Ja, ja allemaal 'doodoeners'ik weet het wel, maar vaak zijn die domme uitspraken o zo waar. Ik ben niet goed in moppen dus daar kan ik je niet mee opvrolijken. Iets te lezen zal er toch wel te vinden zijn in dat 'GAT'. Ik lees de vele reacties van jullie vrienden en dat moet je toch ook goed doen. Lang leve de moderne communicatie! Hou vol en groetjes aan Paul.

  • 19 Mei 2009 - 08:43

    Kees:

    Ha thea,

    je weet wat ik van moppen vind, dus geen moppen van mij. Misschien moet je ome Henk inschakelen, die is daar goed in. En ook priemgetallen zijn niet mijn sterkste punt. Ik ben meer van het borrelen en ouwehoeren. Ik heb wel vandaag in de krant gelezen dat in Duitsland een schoonmaker in een Cup-a-Soup achtige fabriek vast is komen te zitten in zo'n grote ketel op vrijdagmiddag. Toen de automatische reinigingscyclus aanging is hij (vonden ze maandagochten pas uit) levend gekookt. Dus binnenkort hebben we naar tomaten-creme ook mens-schoonmaakmiddel soep. Nice. En het is wel een opsteker dat jij in plaats van er ouder dan dat je bent jonger uitziet dan je bent. Of heeft al deze ellende je rimpels bezorgd? Veel succes met het vermijden van de verveling, bel maar als je zin hebt en een dikke zoen.

  • 19 Mei 2009 - 14:28

    Toon:

    Kan die Indier niet nog een hulp kok gebruiken? Een knappe vindaloo in elkaar leren draaien kan nooit kwaad. Verder ben ik ook niet echt sterk in het toppen van moppen. Dus tja. Beetje een anticlimax zo. Succes!

  • 19 Mei 2009 - 17:40

    Cees En Marian:

    hoi Thea,
    kun je mij even je emailadres sturen dan stuur ik mogelijk wt grapjes.Groeten aan Paul en veel sterkte. We zitten op dit moment in Enkhuizen en hier is alles in orde.
    Cees en Marian

  • 19 Mei 2009 - 20:30

    Maartje:

    - Jan Smit en Yolanthe zijn uit elkaar. Shownieuws en Boulevard wachten bij hun net gebouwde woning op een reactie

    - Klopt het dat komkommer eten meer energie kost dan het oplevert?

    - Spelletje: noem de naam van een dier en vervolgens een nieuw dier met de laatste letter van het eerste dier

    - de benzineprijzen zijn met 2 cent gestegen

    - Wat betekent cordon sanitaire?

    - Hoe heette de geschiedenisleraar van Toon uit de eerste klas ook alweer?

    En ik weet niet wie Willem is, maar het lenen van een biebpasje lijkt me een strakke actie. Succes!

  • 19 Mei 2009 - 20:38

    Wannes:

    Willem is een man, die te vroeg opstaat!

  • 20 Mei 2009 - 11:14

    Henkie:

    Volgens mij slaapt Willem nooit!

  • 20 Mei 2009 - 19:22

    Jeanine:

    Hey Thea, hoewel jij er misschien niets aan hebt, heb ik net de tranen in mijn ogen zitten lachen bij de eerste mop van Willem - hoe verzin je het (maar dan met een wijntje in je mik). Lees nu "Mannen die vrouwen haten", maarmisschien is er ook een boek "Vrouwen die NZ beginnen te haten", hoop dat je nog wat leesvoer en vermaak tegen komt. Ik ben niet goed in moppen, maar op aanvulling van Maartje: Yolante betrapt met WEsley Snijders (die voetballer) in een parkeergarage! En dat hoorde ik op een bijeenkomst van jongerenmarketing.
    xJeanine

  • 20 Mei 2009 - 21:29

    Margriet:

    Hoi Lekkere schat, je verveelt je te pletter! Ach lekkere spetter.
    Wat een gedoe zeg, maar voorals nog, julie doen het naar omstandigheden samen goed. Wat een rot gezicht die foto's van Paul zijn been. Daar vrolijk ik, maar jullie zeker, niet van op. Ik hoop dat alle medische ingrepen lukken en helpen. Hier gaat alles gewoon door, bijna klaar met mijn master, studeer me suf.Martin lekker geinspireerd. Ik hoop dat jullie op tijd terug zijn voor een feestje. Ik heb geen leuke moppen. Wel denk ik vaak aan jullie en hoop dat jullie ondanks alles een beetje van elkaar kunnen genieten.
    Al heb je dat scheren en wassen natuurlijk ook wel gezien na een paar dagen. Lieve schat hou je haaks, voordat je het weet lig je te bruinen ergens in de zon. Ik gun jullie zo een beetje voorspoed, maar eerst dat poot een beetje beter doei lieverd en groet Paul

  • 21 Mei 2009 - 07:49

    Annemieke:

    Oh, ik kan me zooo goed voorstellen dat je je helemaal te pletter verveelt. Een paar jaar geleden heb ik op mijn eerste vakantiedag mijn pols en elleboog gebroken. (van een stilstaande fiets gevallen, het kan niet blonder!) Het was ook nog mijn "doe"arm, dus ik was hopeloos onhandig. Peter was uitermate lief om me overal bij te helpen, maar daar ben ik gruwelijk allergisch voor dus dat verpeste de sfeer alleen maar. Hij heeft me dus maar aan laten modderen. Heb je wel eens een ei gepeld met je verkeerde hand??, kun je komende dagen eens proberen om de tijd te doden!!?? Ook een aanrader om een badpak in een klam lijf te hijsen met een arm in het gips. Tot overmaat van ramp waren ze in het ziekenhuis vergeten om eerst een kousje om mijn arm te doen, met als resultaat dat de watten direkt op mijn huid met gips eroverheen met een temperatuur van zo'n 30gr. aardig gaan jeuken. Nou ik weet nu dat jeuk erger is dan pijn, godeverdegodver...
    Ik weet je hebt geen moer aan dit ouwehoerverhaal, maar weet wel wat het is om je te pletter te vervelen en om niet vreselijk de kolere in te krijgen als je weet hoe het had kunnen zijn.
    Kop op soulmate, je redt het!!!

  • 21 Mei 2009 - 18:39

    Inge Friege:

    Hoi Thea, over een paar uur vertrekt mijn vliegtuig naar Lesbos. We gaan met ons drieen; Kees uiteraard maar ook Carolien. Vandaag waren we nog even naar Nico ivm zijn verjaardag. Hij had nog niet gehoord dat jij samen met Paul gestrand bent en nu de boot mist. En schrok dus behoorlijk. Hij heeft nu tijd zat en stuurt je vast wel een mailtje. Ik heb de site doorgestuurd aan hem. Ik kan me goed voorstellen dat jij je helemaal te pletter verveelt maar er moeten toch aan de andere kant van de wereld toch ook boeken zijn? Deze week was ik al lekker vrij en kon me zo rustig voorbereiden op ons tripje. Wel lekker om 50 te worden op Lesbos. Het is er momenteel aangenaam weer dus het zal allemaal wel goed komen. Wel besloten om voor zover mogelijk geen boot te nemen. Voor nu hartelijke groet en trek je t-shirt aan van ons en ga voor Paul op je hoofd staan!
    Groet, Inge

  • 22 Mei 2009 - 21:32

    Jolanda:

    Tja, wat moeten we hier op zeggen? Kunnen ze niet klaverjassen down under?

    Heb eindelijk de goede link te pakken gekregen via Bregje nadat ze me vandaag weer even fijntjes heeft ingemaakt.
    Maar wat een pech zeg, ik volg het natuurlijk per week vanaf centre court.

    Hier prachtig weer met vette roddels, ook Adam Curry en Patricia Paay zijn inmiddels uit elkaar. Wat wil je ook met zulke achternamen. Neem dan Dekker en van de Veer. Daar zou je nog een leuke strip over kunnen bedenken. Veer en Dekker in Australie. Hopen dat je Kuifje tegenkomt.

    Gisteravond is Enkhuizen bevrijd van de spanjaarden (we schrijven 1572). Jullie huis staat nog dus geen zorg daarover.

    Wat me wel een voordeel lijkt is dat je geheel onthaast. Zo hebt iedere nadeel weer zijn voordeel.

    Genoeg slap gelul, sterkte en al zo meer!


  • 23 Mei 2009 - 00:32

    Whaa!!:

    hahah

  • 24 Mei 2009 - 11:03

    Jolanda:

    Plaats ik jullie bovenop alle ellende ook nog in het verkeerde land! Dan ben je echt van het padje af.....

  • 28 Mei 2009 - 16:45

    Nico Druijven:

    beste Thea & Paul,

    Van Inge Friege vernamen we jullie pechverhaal.
    Dit berichtje is er dan ook voor om jullie even
    een hart onder de riem te steken.
    In de eerste plaats hopen Jan en ik van harte dat de genezing van Paul voorspoedig gaat verlopen en in de tweede plaats wensen we jullie toch voor zover mogelijk een goed verblijf toe aan de andere kant van deez' aardkloot.
    Ik ben er nog niet aan toe gekomen om alle wederwaardigheden door te lezen, beschouw dit daarom als een blijk van medeleven.
    Binnenkort neem ik nog wel weer eens contact op.
    Hier gaat alles zijn gangetje: de structuur is er nog niet voor 100% al vullen de dagen zich steeds beter.

    Inmiddels ben ik bestuurslid geworden van Humanitas in Heerhugowaard en moet me daarvoor flink inlezen. Het is een bestuur "met laarzen aan" zoals de voorzitter het pleegt te zeggen: veel zit in de opbouwende fase.
    Heel leuk om te doen, al komen er ook weer facetten van mijn vorige werk om de hoek kijken. (ik wilde immers iets totaal anders); maar zij zitten al enige tijd zonder secretaris en daar is de nood het hoogst.

    Nogmaals heel veel sterkte, beterschap en de hartelijke groeten van
    Jan de Fost & Nico Druijven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Welkom, beste lezer! Ik ga niet ver weg, ik ga niet lang weg, maar ik ga wel af en toe wat op deze site zetten wat ik met jullie wil delen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 57862

Voorgaande reizen:

18 Mei 2005 - 10 April 2020

Europese vakanties

15 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Japan2015

01 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Tapas en Tippelen

06 December 2009 - 23 December 2009

Cuba

12 April 2009 - 02 Juni 2009

New Zealand only ...

Landen bezocht: