zit het mee of zit het tegen? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu zit het mee of zit het tegen? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

zit het mee of zit het tegen?

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

13 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vanuit de paarse koe naar de ivoren toren in Fax Glacier voert ons weer door prachtig gebied en het weer zit mee. Knisperend fris met zonneschijn. De gletsjers bekijken we van afstand. Paul omdat ie niet kan en ik omdat het mij nou werkelijk geen reet interesseert om oud vies ijs te gaan bekijken. Sorry liefhebbers! De ivoren toren is maar voor een nachtje en daarna gaan we door naar Westport naar Paul zijn goede vrienden Ann en Bill met hun appartementjes Chrystal Lodge. Het voelt voor Paul als thuiskomen en hij wordt ook hartelijk ontvangen door de bijna 70-jarige Ann en de iets oudere Bill. Op de weg ernaar toe bezoek ik in de stromende regen Punakaiki (blowholes). De zee beukt daar al vele jaren tegen de limerotsen waarin gaten zijn geslagen en die op dat punt van de kust ervoor zorgt dat het water vele meters opgestuwd wordt. Een machtig gezicht. De volgende dag is het zondag en ook echt een zon-dag. Paul had uit de krant onthouden dat het om 11 uur hoogwater was, dus we zijn toch nog maar een keer teruggegaan naar de Blowholes. En dat was meer dan de moeite waard en ook Paul kon er van genieten: het invalidenpad was goed te doen en de zee was woest, dus de blowholes deden hun naam meer dan eer aan. De kust is daar prachtig en we hebben van elk uitzicht in de volgende bocht genoten. Je kijkt je ogen uit. In de middag heb ik de zeeleeuwencolonie bekeken. Het was zo leuk om die beesten te volgen dat ik er zo lang heb gestaan dat de sandflies mijn broekspijp zijn ingevlogen en zich tegoed hebben gedaan aan mijn kuit. Dat jeukt als de pest! Op maandag hadden wij een afspraak bij Paul zijn oude werkplek voor wondcontrole: ook zij zijn er niet zeker op dat het goed gaat dus de afspraak in Wellington met een echte orthopeed wordt ter plekke gemaakt. Wij trekken verder naar Nelson en slapen in Grove Villa bij Marius, een nederlander die daar een B&B runt dat geheel in oude stijl is onderhouden en ingericht. Heel veel (heel erg veel) rozen overal op. Vanuit Nelson trekken we via de Queen Elizabeth route naar Picton: 60 km korter dan de " snel"weg maar het duurt net zo lang doordat we om een fjord heenkronkelen. Prachtig om te zien dat toch op al die heuvels mensen huizen of vakantiehuizen hebben gebouwd. 's Middags schepen we in om over te varen naar Wellington. Prachtige vaart die we helemaal aan dek kunnen maken omdat ook hier de zon goed zijn best blijft doen. We eten 's avonds aan de kade van de haven van Wellington in een fantastisch restaurant dat een paar maanden geleden, toen Paul het uitprobeerde stampvol was. Nu een handjevol gasten, maar wel een prima maaltijd. Vanochtend eerst het Te Papa museum bezocht waar een Monet tentoonstelling was: ironside in zijn rolstoel krijgt overal voorrang dus we skippen de enorme wachtrij en concluderen na een uur dat Monet het niet echt is voor ons. De rest van het museum wel: zeer sfeervol; goed belicht; goed geluid en de reuze inktvis ziet er heel vies uit. Dan naar de orthopeed en helaas: hij vindt de wond grangreneus en schakelt de plastisch chirurg in die morgen een beslissing neemt. Een vierde operatie waarbij de slechte huid wordt weggehaald en vervangen wordt door een lap goede huid die Paul zelf ergens anders vandaan moet leveren, ligt op de loer, maar daarover kan ik pas morgen duidelijkheid geven.
Dus veel zit mee, maar het been zit weer tegen en maakt dat ons verblijf nog wel weer wat langer kan worden.
Wordt vervolgd.

  • 13 Mei 2009 - 05:13

    Willem:

    Ben blij dat jullie tussen de medische bedrijven door nog zo kunnen genieten. Sterkte met een mogelijke volgende ingreep.

  • 13 Mei 2009 - 05:43

    Willem:

    En nog even, goed dat ze gangreen nu anders behandelen dan in de tijden van Cook, Tasman en Hartog, met een fles rum en een zaag.

  • 13 Mei 2009 - 06:23

    Toon:

    "en ik omdat het mij nou werkelijk geen reet interesseert om oud vies ijs te gaan bekijken" That my mommy!

    Monet is kunst voor nichten en amerikaanse rom-com studentes, dus gelukkig worden jullie er niet heeeeeel warm van.

    Heel veel succes met het been en hou ons op de hoogte.

    Dikke zoenen!

  • 13 Mei 2009 - 06:31

    Hugo:

    Hi Thea! Ik moest wel grijnzen dat ik las dat je overal voorrang krijgt er zit nog net geen bel op de rolstoel.
    En ijs...tja dat zit ook thuis in je vriezer...ijs is ijs groot gelijk! hahaha

    Hoop dat vanaf nu alles mee zit. Sterkte met het pootje Paul!


  • 13 Mei 2009 - 07:56

    Wannes:

    Volgens mij zit het zowiso mee! paul is alweer op een boot geweest, dat ging goed. voorrang is goed. (als ik jullie was zou ik naar een pretpark gaan) dat jullie kunnen bewegen is goed, en dat stukje bil wat paul gaat missen. tja. dat hoort er nou eenmaal bij.

    Zettem op, monet is inderdaad brave, ach kijk wat een mooi schilderijtje kunst.

    Groetjes, Wannes

  • 13 Mei 2009 - 08:14

    Kees:

    ha Thea,
    mooi om te horen dat je na al die jaren reiservaringen een duidelijk idee hebt wat je wel en wat je niet interesseert. En oud ijs is duidelijk een van de laatste categorie. en Monet is inderdaad voor homo's maar reuzeninktvissen niet dus ik kan me wederom bij je mening aansluiten. Zonde dat je zo'n goeie vakantieganger bent en dat die vakantie nu verkort is. Succes met het vinden van een lapje huid op Paul wat nog geen littekens heeft trouwens. Ik kan wel wat opsturen als het nodig is. Dikke zoen van Kees

  • 13 Mei 2009 - 08:54

    Alide:

    Goed om te zien dat jullie toch nog,ondanks alles, het samen leuk hebben. En ja, maak vooral gebruik van het "gebrek", als je voorrang wil hebben. Hier alles rustig.
    Liefs voor jullie allebei.

  • 13 Mei 2009 - 11:08

    Henkie:

    Ja, wat die ouwe Bill betreft: dat blijft toch iemand waar je rekening mee moet houden. En wat de billen van Paul betreft: Vervelend dat dat been niet uitzichzelf beter wil worden, maar je houd er wel een strak kontje aan over. Liefs voor alletwee, en sterkte.

  • 13 Mei 2009 - 16:14

    Adrine:

    Gletsjers en Monet het is wel behelpen en dan ook nog Blowholes,jullie maken er toch het beste van zo met zijn twee in een rijtuigie.
    Ik zit goed in mijn vel en kom graag een lap doneren,zou ook wel wat mantelzorg over willen nemen.
    We duimen voor positieve berichten.
    Veel liefs voor beiden.
    Paul heb je zelf al een bling bling ketting om .
    you never know.

  • 16 Mei 2009 - 15:22

    Loes:

    Terug uit een weekje 'heuvelen'in Zuid-Limburg. Alle toppen bedwongen op de fiets en weer heelhuids (heel belangrijk weten we nu) thuis! Het poot ziet er akelig uit en nu maar hopen dat de chirurg er weer een glad velletje over heen trekt. Alles overziend heeft Paul geen genoegen genomen net een eenvoudig breukje en: beschouw het nu maar als een test van de gezondheidszorg daar.
    Veel sterkte met de volgende operatie!Je kent toch die slogan van de belastingdienst hè: leuker kunnen we het niet maken! Laat dat nu voor heel veel dingen gelden. Keep smiling!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Welkom, beste lezer! Ik ga niet ver weg, ik ga niet lang weg, maar ik ga wel af en toe wat op deze site zetten wat ik met jullie wil delen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 57853

Voorgaande reizen:

18 Mei 2005 - 10 April 2020

Europese vakanties

15 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Japan2015

01 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Tapas en Tippelen

06 December 2009 - 23 December 2009

Cuba

12 April 2009 - 02 Juni 2009

New Zealand only ...

Landen bezocht: