update over het been - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu update over het been - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

update over het been

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

04 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Bij het vorige bericht op Paul.waarbenjij.nu zijn de foto's geplaatst. Kunnen jullie allemaal meegenieten van de binnenkant van Paul zijn rechterbeen. Ondertussen zijn we 6 dagen en 2 operaties volgend op de eerste verder. Zaterdag is ie opnieuw onder het mes gegaan en hebben de heren orthopeden alle gaten kunnen sluiten, wat de weg vrijmaakt voor herstel, mobilisatie en praatjes. Drie operates in vijf dagen doet een behoorlijke aanslag op een lijf, zelfs als het een gezond lijf is en dat maakt dat ondertussen wilde plannen om toch nog naar Indonesie te gaan zijn weggezakt en hebben plaatsgemaakt voor plannen om dan in ieder geval Nieuw Zeeland maar goed te bekijken in de tijd die we daarvoor hebben. We hebben het tussen al dat hakken en zagen door best gezellig met elkaar (ook in douche en toilet) en denken na hoe we in de gegeven situatie er toch nog het meeste uit kunnen halen. Dat verandert wel met de dag, maar krijgt ook steeds meer vorm, nu er echt schot zit in de herstelmogelijkheden. De campervan heb ik in Queenstown omgeruild voor een zeer riante Toyota Previa die met gemak verbouwd is tot pausmobiel (of liever gezegd Paulmobiel). De rit die ik vorige week dinsdag in deels in het donker met nogal wat stress in mijn lijf maakte, bleek zaterdag met veel meer rust een prachtige te zijn. Nieuw Zeeland liet zich van zijn mooiste kant zien: heldere blauwe luchten, blauw water, alle kleuren bomen en bergen die met poedersuiker bedekt zijn. (Dat komt omdat het hier 's nachts 6 graden vriest; ik 's ochtends ruiten moet krabben en van de moteleigenaar een electrische deken heb gekregen).
Inmiddels is het maandag en is het been vandaag uitgepakt geweest, zodat Paul nu zelf even een goede beoordeling van het geheel kon maken. Hij heeft behoorlijk open gelegen en heeft vier grote sneeen met behoorlijke krammen (versie stevige schietnieten) erin.
Wat een beetje zorgen baart is het stuk waar het bot door naar buiten is gekomen. Dat ziet niet goed doorbloed, dus de komende dagen zullen laten zien of het lijf het herstel zelf oppakt of dat er nog een skincraft nodig is (= een lapje vel, maar dat zou weer een operatie betekenen). In de tussentijd gaat ie met krukken oefenen. Foto's daarvan zal ik binnenkort erbij plakken. Dat is een beetje een toestand omdat ik hier maar op weinig plekken een usbpoortje heb. Ons optimisme hoopt op het meest gunstige herstel en we zijn nu plannen aan het maken hoe we de komende tijd gaat doorbrengen. In ieder geval zullen we Nieuw Zeeland niet voor 20 mei verlaten en rijden we in de tussentijd naar verwachting het land door van zuid naar noord in de paulmobiel. De doktoren adviseren na de vlucht Auckland-Singapore een weekje te recupereren in of rond Singapore en dan het laatste stuk te vliegen. Verwacht ons dus niet voor eind mei, begin juni terug.
Als Paul echt mobiel is dan zal hij deze week weer zelf aan zijn blog kunnen, dus wellicht is dit mijn laatste bijdrage op zijn site.
Foto's volgen: blijf kijken!

• 04 Mei 2009 - 07:58

Willem En Ageeth:

Je bent te onafhankelijk, zie de eigen weblog. Had me vanmorgen al met een reactie gemeld maar die verdween. Nu eens niet door de censor. Fijn dat jullie weer plannen maken. En cool dat je aan het fotograferen sloeg op de boot in plaats van hysterisch te worden of flauw te vallen. Have fun in de Pausmobiel,
    Willem en Ageeth

• 04 Mei 2009 - 08:32

Staf Wonen:

Hallo Thea en Paul,

Hugo vertelde ons net wat er gebeurd is. Wat erg voor jullie (en vooral voor Paul :)). Hopelijk is een vierde operatie niet nodig en kunnen jullie 'gewoon' verder reizen.

Sterkte en tot snel,

Monique, Cornel, Marieke en Nadja

• 04 Mei 2009 - 08:34

Hugo:

Sterkte allebei. En hoop met jullie mee op spoedig herstel.
    Hoop dat jullie snel het Paulsmobiel in kunnen om toch lekker wat te toeren. En nog veel leuke Oh&Ah-momenten toegewenst!

• 04 Mei 2009 - 09:05

Hugo:

Sterkte allebei. En hoop met jullie mee op spoedig herstel.

• 04 Mei 2009 - 09:28

Staf Wonen:

Hallo Thea en Paul,

Sterkte en tot snel,

Monique, Cornel, Marieke en Nadja

• 04 Mei 2009 - 12:56

Margriet:

Ik vind je top! Geweldig dat jullie je niet uit het veld laten slaan en er hopelijk nog iets moois van maken of er nog wat aan vast plakken. Op de foto's lijkt het of paul alweer genoeg praatjes heeft, hoe gaat het met jou praatjes. Lekker onder de electrische deken? Ik heb je in mijn gedachten maak er wat van meid, maar jou kennende gaat dat lukken! dikke zoen Margriet

• 04 Mei 2009 - 13:09

Mariëlle:

Hee zuster Thea,
    Leuk hè om zo je reisdagboek te vullen,maar het gaat goed komen.dan samen drie weken onder de elektrische deken: wat wil je nog meer??
    Ik zie trouwens op de foto dat de NZ mannen wel heel erg aantrekkelijk zijn.
    Zorg je ook een beetje voor jezelf zuster?? Kus van je schoonzuster. (wordt tijd dat ik weer aan het werk ga vind je niet?)

• 04 Mei 2009 - 19:55

Kees:

Thea! goed bezig. Er klinkt wat meer rust en wanhoop uit de laatste berichten, dat doet me deugd. Probeer de neiging te weerstaan om Paul pootje te haken wanneer hij met krukken loopt. Dat wordt moeilijk... En hele ruige foto's, dat benadrukt nog maar eens dat jullie allebei bikkels zijn. Tot sprekens, kus van Kees en Cecilie

• 05 Mei 2009 - 10:16

Adrine & Peter:

Lieve alle 2,
    Wat een plaatjes vooral de Xray kiekjes liegen er niet om.
    Maar jullie zijn kanjers om er toch gezien de omstandigheden wat van te maken geweldig die Paulmobiel.Ga genieten van al het mooie dat t land te bieden heeft en van elkaar.De vlaggen hangen weer volop te wapperen en we staan weer even stil bij alles.
    XXX Voor beiden en have fun.

• 06 Mei 2009 - 07:48

Sylvia:

He lieve Thea,wat een*** zooi,hoorde net van je mams wat er is gebeurd,ze was opweg naar AH en mw Boogaard.En jij je maar druk maken over haar,balen maar hou je taai.Dikke zoen voor allebei,xxxx

• 06 Mei 2009 - 10:16

Tineke:

Net je moeder gesproken en die heeft helemaal gelijk achter Paul staat een sterke vrouw. Ze sprak met trots over je. Was erg geschrokken maar achter een sterke vrouw staat ook een sterke moeder. Nou dat is wel weer genoeg veren. We hebben samen nog wel gelachen over de pausmobiel die zag ze ook wel zitten. Thea XX en een voor Paul

• 06 Mei 2009 - 21:03

Loes:

Ha Thea
    Alle aandacht gaat natuurlijk uit naar de patiënt, maar dat valt mee als ik jouw site zie. Heb je er weer een beetje vertrouwen in?? Het gaat nu tenminste weer vooruit; alleen jammer dat je zo ver weg zit en dat het vliegen een gevaar oplevert. Ik zou zeggen forceer niets een paar dagen meer of minder maakt nu ook niet meer uit.Gelukkig ben je niet van het negatieve soort en zullen jullie er samen nog wel iets van maken.Kop op en toch nog een leuke tijd in Nieuw-Zeeland.

• 06 Mei 2009 - 22:17

Wannes:

Heeft er eigenlijk al iemand iets gezegd over mijn 8 voor me scriptie?

• 07 Mei 2009 - 09:48

Inge Friege:

Hoi Thea, de tam-tam in het bedrijf werkt soms ook wat trager en zodoende hoorde ik pas onlangs van het absolute shit-nieuws. Ik heb even jullie blog gelezen en vind het knap hoe de zinnen zijn verzet. Nieuw Zeeland is natuurlijk prachtig en een pokke-eind vliegen dus probeer toch ook vooral ook nog even te genieten. Heel verdrietig allemaal hoe jullie paradijselijke tochtje zo letter in het water is gevallen. Hartelijke groet, ook voor je wederhelft, Inge