dat is ver weg - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu dat is ver weg - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

dat is ver weg

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

17 April 2009 | Nieuw Zeeland, Paihia

twaalf en een half uur waarvan de helft in een verduisterd vliegtuig terwijl ik klaarwakker en messcherp eerst Madagascar II kijk en dan ook nog maar een keer Happy Feet. Dan stap ik in een andere geoliede wereld die Singapore airport heet. Mijn bedje staat klaar, het gordijn verduistert goed (geen wonder want er zit gewoon een muur achter) en ik slaap als een roos tot midden op de dag. Een paar uur later begin ik aan de laatste tien uur met naast mij een indiaas stel, waarvan zij in yogahouding in de vliegtuigstoel (knap!) naast mij een zak hete chapatis leegknibbelt. Ik krijg er ook een en ze zijn heerlijk. Het is een bumpy ride, dit laatste stukje met stormweer boven de tasmaanse zee. Mijn koffie zit zowel op het luik boven mij als op mijn spijkerbroek. Lekkere binnenkomer. Dan is daar Auckland en ik speur door het raampje naar een glimps van mijn vriend. We worden getest: eerst politiecontrole aan de grond in het vliegtuig (wachten); dan politiecontrole in de gang van het vliegtuig (rustig blijven); dan politiehondencontrole bij de bagageband (tuurlijk de laatste tas)en als laatste een controle van mijn papieren: hmmm, manager: what do you manage. Ik laat grappen achterwege en meld alleen dat ik in social housing doe. Nog een hmmmm en ik mag door.......... en daar staat ie dan: bruine kop, grote lach en wit haar: mijn vriend waarvoor ik de halve wereld ben gereisd. Het is de moeite waard geweest!

  • 17 April 2009 - 05:16

    Toon:

    Leuk, leuk, leuk! Ben erg blij voor jullie!

  • 17 April 2009 - 06:24

    Kees:

    Joepie! mooi hoe een reis van 36 uur met koffie over je broek in 1 seconde vergeten kan zijn! veel plezier! xxx

  • 17 April 2009 - 06:25

    Hugo:

    Eindelijk weer samen!!


  • 17 April 2009 - 20:56

    Wannes:

    Goed te horen dat het de moeite waard is! Anders was het toch mooi zonde van de tijd geweest!

    x

  • 18 April 2009 - 08:17

    Adrine:

    Fijn nietwaar als je een reisdoel hebt en dan ook nog een echte.
    Have fun en genieten maar.X

  • 18 April 2009 - 18:25

    Loes:

    Na 25 jaar een echte "honeymoon!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Welkom, beste lezer! Ik ga niet ver weg, ik ga niet lang weg, maar ik ga wel af en toe wat op deze site zetten wat ik met jullie wil delen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 57738

Voorgaande reizen:

18 Mei 2005 - 10 April 2020

Europese vakanties

15 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Japan2015

01 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Tapas en Tippelen

06 December 2009 - 23 December 2009

Cuba

12 April 2009 - 02 Juni 2009

New Zealand only ...

Landen bezocht: