werken aan een vakantie velletje - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu werken aan een vakantie velletje - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

werken aan een vakantie velletje

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

10 April 2009 | Nederland, Enkhuizen

Afgelopen weekend besteedde ik aan de voorbereidingen voor mijn rendez vous met Paul. Het weekend begon heerlijk in de Schilderswijk in Den Haag waar een buurthamam is gevestigd. De Schilderswijk was natuurlijk hartje allochtonië maar is door de vogelaaracties helemaal opgepimpt en jammer genoeg daarmee van elke ziel ontdaan. Breg en ik waren wat vroeg en wilden het halfuurtje voordat de hamam om 12 uur openging nog een lekkere koffie scoren. Terwijl we zoekend door de straat liepen kwam de uitbater van koffiehuis merhaba naar buiten om te vragen of hij ons ergens mee kon helpen en zo zaten we op een doordeweekse vrijdagochtend met vier marokkaanse mannen in het koffiehuis te praten over wilders, integreren, verdonk maar vooral over het feit dat de wijk zo veranderd was. Alle nederlanders zijn door de sloop en nieuwbouw verhuisd naar zoetermeer waardoor er nu alleen maar turken en marokkanen wonen. De man die ons had binnengehaald woont al 28 jaar in nederland en sprak voorheen vooral nederlands in zijn wijk. Nu zegt ie dat ie opnieuw moet integreren want hij spreekt en hoort de hele dag alleen marokkaans in de straat, in het koffiehuis en in de broodfabriek waar hij werkt. Onbedoelde effecten van wijkvernieuwing. We namen als vrienden afscheid en we hoefden de koffie niet af te rekenen.
Toen een paar rondjes scrubben dampen en masseren. De inpandige kapsalon Sherezade - waar bleek dat onder de hoofddoeken prachtige haardossen zitten - deed ook nog aan oosters epileren, dus ik ben weer volledig haarvrij op mijn gezicht en mijn lijf is klaar voor zonnestralen.

Jammer dat Paul mailde dat in Nieuw Zeeland de eerste sneeuw is gevallen!

  • 12 April 2009 - 19:03

    Wannes:

    En hoe was het weerzien?

    xx

  • 16 April 2009 - 20:14

    Kees:

    Ha theatjo! Hoe gaat het daar aan de andere kant van de wereld? Issie veel haar verloren? Valt best mee he. Al avonturen beleefd of alleen nog maar bijgepraat? En ook je uitputting van al het werken al een beetje voorbij? Laat je horen, kus van Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Welkom, beste lezer! Ik ga niet ver weg, ik ga niet lang weg, maar ik ga wel af en toe wat op deze site zetten wat ik met jullie wil delen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 57729

Voorgaande reizen:

18 Mei 2005 - 10 April 2020

Europese vakanties

15 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Japan2015

01 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Tapas en Tippelen

06 December 2009 - 23 December 2009

Cuba

12 April 2009 - 02 Juni 2009

New Zealand only ...

Landen bezocht: