In alle opzichten adembenemend - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Thea Dekker - WaarBenJij.nu In alle opzichten adembenemend - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

In alle opzichten adembenemend

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

24 Mei 2014 | Spanje, Burgos


Het Centro de Salud is een kwartier lopen vanuit het hotel, en daarvan moet ik al hijgen. Ik vul papieren in, rijbewijs, ziekteverzekeringspas en dan met twee formulieren naar de tweede verdieping, deur 25. Hele lege verdieping waar je niets hoort. Ben ik goed? Na een minuut of vijf gaat de deur open en wordt ik binnen genood door een wat oudere vermoeide vrouwelijke dokter, met de asterix en obelixnaam: Luz Divina Perez Palacios. Hou daar je adem maar eens van in, Pepe!
Tussen het hijgen en hoesten door, onderzoekt ze me op een ouderwetse manier: luisteren, kloppen, temperatuur, bloeddruk, hartslag, houten spatel: aaaaahh. Conclusie: acute bronchitis. Dat had ik zelf ook al gevoeld en het is heel fijn dat zij nu een paar pillen voorschrijft die ervoor moeten gaan zorgen, dat ik weer lucht krijg. Dat loopt wel zo lekker.
Van de weeromstuit blijf ik dus een dagje langer in Burgos om - op doktersadvies - eerst beter te worden en goed te rusten voordat ik het volgende deel van de Camino aanga, van Burgos naar Leon, tussen 26 mei en 3 juni.
Ik had het slechter kunnen treffen: naast de bronchitis ontneemt ook het historische centrum van de stad me de adem. De kathedraal is van een waanzinnige grootsheid en schoonheid en wat erin bewaard is gebleven neemt je mee terug door eeuwen heen en ik verbeeld me dat ik dat ook voel. Het hotel waar ik verblijf is tegenover het huis, waar de Spaanse koningen Columbus ontvingen na zijn reis naar Amerika. Ik hou ervan! Voor de rest is er een prachtige groene esplanada waar je heerlijk op een bankje naar flanerende Spanjaarden kunt kijken onder het genot van een kopje koffie. Ik doe even aan de Spaanse siësta mee en val op vrijdagavond heerlijk in slaap op de mooie tangomuziek van een danssalon in het hotel.

  • 24 Mei 2014 - 18:39

    Tineke Houtenbos:

    Jeetjes dat is vervelend maar gelukkig heeft elk nadeel ook zijn voordeel die je meteen al onderga.
    Gelukkig zit je dus op een mooie plek.
    Dikke X

  • 24 Mei 2014 - 19:05

    Gonne:

    Lieve zus,
    Wat een goed moment en plaats om ziek te worden!!!
    Ook ik was onder de indruk van Burgoa alhoewel ik er maar 2 uur ben geweest terugkomend van Bilbao!
    Doe maar wat de obelix en asrix-dokter zegt.
    Heel veel lucht en liefde van ons!

  • 24 Mei 2014 - 19:32

    Dottore Pablo:

    zal ik die doosjes even omdraaien op je weblog ?

  • 24 Mei 2014 - 20:00

    Loes.spaans@tiscali.nl:

    Uche uche uche......... Merde!!! Dat komt wel erg ongelegen. Ik hoop dat een dagje rust je weer nieuwe moed geeft. Raadpleeg dokter Paul, wie weet geneest hij je op afstand.

  • 24 Mei 2014 - 20:01

    Bregje Pel:

    Lekker wasje doen, mooie stad, veel geschiedenis en tango: dat klinkt voor mij als goeie omgeving om de bronchien beter te laten worden! Geniet, liefs, groet

  • 25 Mei 2014 - 08:49

    Alide :

    Tjee Thea, je maakt op deze reis wel alle facetten van het reizen mee. Stoer hoor ! Word maar snel beter en geniet van deze onverwachte pauze.We volgen je vanuit Zaandam. liefs, Alide

  • 25 Mei 2014 - 17:12

    Mariejo Stassen:

    lieve thea,
    He wat akelig, loopt je schema nu helemaal uit de pas? Gelukkig zijn ze lekker scheutig met pillen spanje! sterkte er mee. kus mjo

  • 26 Mei 2014 - 22:45

    Rina En Henk:

    Hoi thea
    Wat een mooie reis,je maakt zo wel een hoop mee
    Vervelend dat je even moest afhaken ,maar jouw kennende ga je er evengoed voor
    Wij wensen je heel veel sterkte,en nog veel loopplezier
    Grt Henk en rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Welkom, beste lezer! Ik ga niet ver weg, ik ga niet lang weg, maar ik ga wel af en toe wat op deze site zetten wat ik met jullie wil delen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 57870

Voorgaande reizen:

18 Mei 2005 - 10 April 2020

Europese vakanties

15 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Japan2015

01 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Tapas en Tippelen

06 December 2009 - 23 December 2009

Cuba

12 April 2009 - 02 Juni 2009

New Zealand only ...

Landen bezocht: