The rain in Spain stays mainly in the plain - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Thea Dekker - WaarBenJij.nu The rain in Spain stays mainly in the plain - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

The rain in Spain stays mainly in the plain

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

28 Mei 2014 | Spanje, Frómista


De tocht van Hornillos del Camino loop ik onder een stralend zonnetje. Hier en daar een witte wolk en het prachtige landschap van de meseta. Ik loop vandaag met Mary, vrouw van Rex. Zij houdt van een praatje en ik vind het wel eens gezellig om de hele dag met iemand op te lopen. Ze heeft een langzamer tempo dan ik, waardoor we vaker stoppen; rex opwachten en dan weer verder lopen. Ik geniet van alle bloemen, vogels en zandstenen dorpjes en kerken (of ruïnes daarvan) en de 25 km zitten erop voordat ik er erg in heb. We zijn in Castrojeriz, waar ik vanwege de schilder wordt geüpgraded naar de posada. No problema! Het dorp kent, zoals elk dorp een Plaza Mayor met een gezellig terras. Als ik daar naartoe loop komt een oud spaans mannetje me opgetogen tegemoet. Hij pakt me bij mijn hand en elleboog en ratelt iets onverstaanbaars tegen me. Voor ik het weet heb ik een zoen en een klap op mijn billen te pakken. Ik schiet hardop in de lach en hoor later dat ik niet de enige ben geweest die dag.

Hoe anders vandaag! Alle pelgrims beginnen gezellig met een heuvel van 12% omhoog en 18% naar beneden. De lucht is asgrijs en nog voor ik boven ben heb ik de poncho al twee keer aan en uitgedaan. Aan de andere kant van de heuvel is uitzicht prachtig, maar de wolken nog onheilspellender. En het blijft niet bij dreigen. De vijf uur erna loop ik door gietende regen, hagel(!), donder en bliksem. De veldleeuweriken hebben plaatsgemaakt voor een prachtig koor van kikkers. De vele ooievaars hebben aan dit gebied een driesterrenrestaurant. Ik heb het niet op onweer op open vlaktes, maar om nou laag te gaan zitten zijn in de stromende regen is ook zo wat. Ik loop door, lach om mijzelf, lach om dit idiote plan en ik bedenk dat er veel waarheid zit in mijn favoriete tiener musical My Fair Lady: the rain in Spain stays mainly in the plain.

  • 28 Mei 2014 - 17:34

    Tineke Houtenbos :

    Een troost natter dan nat kan niet. Hoop echt dat het morgen beter is.
    XX

  • 28 Mei 2014 - 17:55

    Paul:

    Fan-tas-tisch genoten. Al-les was prachtig en zukke leuke mensen ! Het lijkt goddomme de Faroer eilanden wandel estafette wel !

  • 28 Mei 2014 - 18:44

    Loes :

    Één troost, hier treden de rivieren buiten hun oevers!!! Jij loopt tenminste nog boven zeeniveau.

  • 29 Mei 2014 - 22:44

    Arie:

    When you walk through the storm
    Hold your head up high
    And don't be afraid of the dark
    At the end of the storm
    There's a golden sky
    And the sweet silver song of the lark

    Walk on..............................................


  • 31 Mei 2014 - 11:33

    Inge:

    Fijn dat de wol hielp, goede reis verder en aangenaam wandelweer toegewenst!

  • 02 Juni 2014 - 00:04

    Gonne:

    Hi Thee,
    Gezellig je gesproken te hebben. Krakau wisselend weer; heul veul karken etc. Ook veel gelopen en geslenterd. Veul te veul mensen!!
    Nu lekker thuis naast m'n blije man van wie je heel veel lieve groeten en een omhelzing krijgt! Hoop dat het helpt!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Welkom, beste lezer! Ik ga niet ver weg, ik ga niet lang weg, maar ik ga wel af en toe wat op deze site zetten wat ik met jullie wil delen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 762
Totaal aantal bezoekers 57707

Voorgaande reizen:

18 Mei 2005 - 10 April 2020

Europese vakanties

15 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Japan2015

01 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Tapas en Tippelen

06 December 2009 - 23 December 2009

Cuba

12 April 2009 - 02 Juni 2009

New Zealand only ...

Landen bezocht: