Logroño op zondag - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Thea Dekker - WaarBenJij.nu Logroño op zondag - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

Logroño op zondag

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

18 Mei 2014 | Spanje, Logroño

Over de brug wandel ik, gestempeld en wel, Logroño binnen. Lekker bijtijds want de bus bracht me van Los Arcos 10 km verder. Het chique hotel kijkt me aan het einde van de brug al vriendelijk aan. Opnieuw een habitación individuál. Dat blijven een beetje de sulletjes van elk hotel, die kamers met een eenpersoonsbed. Ik verkleed me, trek maar meteen het oude stadcentrum in en ik heb geluk. De ene kerk is dicht dus ik kan meteen naar het centrale plein. Mooi vierkant geval met de kathedraal erin stekend: onder de bogen aan één kant een rommelmarkt. Aan twee andere kanten veel bodegas met terrassen en aan de laatste kant dus die kathedraal. Voor mijn fatsoen ga ik erin, maar er loopt een man mij tegemoet die roept: we gaan dicht!. Prima! Geen enkel excuus meer om niet op een terras te gaan zitten. Paul zit op mijn schouder te roepen "tussen de mensen, Thea!", dus dat doe ik. Uit de kathedraal komen luidpratend hele families met tussen hen in bruidsachtige meisjes en jongens. Aangenomen, vormsel? Geen idee, maar het is feest. Na een wijntje, water en calamares kriskras ik verder door de oude straatjes. Overal binnen en buiten groepen mensen rond opgetutte kinderen; overal ook eten en drank; de ene groep meer aangeschoten dan andere, muziek op straat en er wordt zelfs een voorzichtig dansje gewaagd.
Straks maar eens opzoeken of het een bijzondere dag was op de katholieke kalender.

  • 19 Mei 2014 - 16:51

    Steven:

    Prima uitzicht zo ;-)

  • 19 Mei 2014 - 21:49

    Loes:

    Ha Thea mooi feestje gehad voor mijn vaders 90 e verjaardag. Zo af en toe een paar kilometer met de bus moet kunnen! Hoop dat je veel moois ziet onderweg.

  • 20 Mei 2014 - 09:32

    Irene En Sjoerd:

    Buon dia vecina, Bonitas historias sobre tu viaje. Muy interesante y atractivo. Buena suerte. !Disfrutas mucho de su experiencia increible!

  • 21 Mei 2014 - 10:13

    Hugo:

    Salut! :-)

  • 21 Mei 2014 - 19:10

    Toon:

    En? Wat was het feestje?

  • 01 Juni 2014 - 20:05

    Henk Dekker:

    THE a je gaat als een speer ben trots op je er staat boven vasct
    Een fatuill voor je klaar met een voetenbankje groeten henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea

Welkom, beste lezer! Ik ga niet ver weg, ik ga niet lang weg, maar ik ga wel af en toe wat op deze site zetten wat ik met jullie wil delen.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 57705

Voorgaande reizen:

18 Mei 2005 - 10 April 2020

Europese vakanties

15 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Japan2015

01 Mei 2014 - 01 Juli 2014

Tapas en Tippelen

06 December 2009 - 23 December 2009

Cuba

12 April 2009 - 02 Juni 2009

New Zealand only ...

Landen bezocht: