nog een dikke week - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu nog een dikke week - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

nog een dikke week

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

21 Maart 2014 | Nederland, Enkhuizen

vandaag over 9 dagen zit ik, nog met de feestkater van het huwelijk van Floor en Joris de dag ervoor, op een terrasje in Parijs en bereid ik me voor op een zondagse treinreis naar Bayonne per tgv en daarna per boemel naar St.Jean Pied de Port. Dat is op de grens tussen Frankrijk en Spanje en is een tamelijk gewild startpunt om aan de klassieke pelgrimsroute naar Santiago de Compostella te beginnen. En dat is wat ik ga doen. Op een damesmanier, dat wel.
De hotelletjes liggen vast; mijn bagage wordt elke dag vervoerd maar toch: ik moet wel zelf lopen. 780 km. De voorbereidingen zijn al leuk: spaanse les, wandeloefendagen met Bregje en met Paul, lekkere rugzak uitzoeken en vaak de kaart bekijken. Meestal heb ik er geweldig veel zin in en ben ik blij als het zover is, en soms denk ik " waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen".

Via dit medium zal ik jullie af en toe met beeld en woord op de hoogte houden van dit stukkie lopen, dat ik wil doen om een stevige markeerpaal te zetten na 60 jaar op deze mooie wereld. Laten we stellen dat 2/3 er op zit. Dat is toch wel een markering waard, of niet?

Jullie reacties, steun of andere mooie gedachtes zijn welkom!

• 22 Maart 2014 - 07:28

Willem:

Hoi Thea, wat een prachtig plan. Om erg jaloers op te worden, nee, zijn. Ben op dit moment in Oostenrijk flink ik trainng (cirac 4 uur per dag) met de hond berregie op en berregie af. Maarreh, vergeet je niet nog even andere schoenen op de kop te tikken?
    Willem

• 23 Maart 2014 - 09:54

Toon:

Dat wordt mooi! Thea, tapas en tippelen. Ofzo iets

• 02 Mei 2014 - 17:31

Cees:

Je bent hartstikke gek maar dat wist je al. Ik wens je toch een heel fijne wandeling en hoop dat je gezond en monter weer terug komt. Wij zullen hier de zaak een beetje in de gaten houden. Nou zussie wandel ze.