Geslaagd! - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu Geslaagd! - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

Geslaagd!

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

16 Juni 2008 | Nederland, Enkhuizen

Natuurlijk had het verhuurbedrijf helemaal geen minimook en werden wij vakkundig gedirigeerd naar een Smart Passion met 21 km op de teller. Onze twee weekendtassen konden er nog net bij. Het duurde even voor we door hadden dat wij met een automaat met eigen ideeen op pad waren. Het duurde twee dagen voordat we ontdekten hoe dit koddige karretje in zijn achteruit moest. Gelukkig duwde je 'm eventueel ook zo op zijn plaats. Het hotel prima de luxe in een van de vele palmentuinen van Elche; het zwembad best te doen qua temperatuur; golfbaan El Plantío op een kwartier rijden; de Pro, Alan, die al 36 (!) jaar golfles gaf in Engeland, Ierland, Schotland, Zweden en nu in Spanje. 54 jaar en sinds twee weken vader. Hij schrok er nog steeds van als hij het zei. Binnen zes dagen leren we driven, putten, wedgen, swingen, onze posture vervolmaken (kont bokito-achtig naar achteren en de armen en schouders soepel laten hangen)en een goede grip aanleren. De proefexamens en de goede tips tijdens de praktijk hebben zowel Paul als mij met succes door de examenS (jawel twee!!) heen geholpen, waardoor we de laatste dag als volleerde golfers zelfstandig de baan op konden in onze geruite broek met poloshirt. Een nieuwe passie is geboren!
Terug in het vliegtuig worden we, tot genoegen van de vele mannelijke passagiers, door de piloot op de hoogte gehouden van de vorderingen van Oranje tegen de Fransen. Wannes, die ons ophaalt, heeft de wedstrijd in de kroeg gevolgd met zijn maten en heeft - met tegenzin maar heel dapper - het hele arsenaal aan fris genoten. Als we de wonden op zijn benen van na de eerste wedstrijd zien was dat nog zo gek niet :)
Voorlopig even gewoon aan het werk, dus vrienden: radiostilte op deze lijn tot het volgende uitje.

• 29 Juli 2008 - 14:24

Kees:

Profi halfswing hoor, dat ziet er goed uuuuuiiiiit!!!