Nero Posimo = drinkwater - Reisverslag uit Sámi, Griekenland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu Nero Posimo = drinkwater - Reisverslag uit Sámi, Griekenland van Thea Dekker - WaarBenJij.nu

Nero Posimo = drinkwater

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea

24 Augustus 2007 | Griekenland, Sámi

Het waren echte emu's. wel tientallen die tussen de droge aarde van de olijfboomgaard van onze b&bgastheer/vrouw op de droge aarde liepen te tikken. Zij waren niet de enige. Er leven ook nogal wat slangen op het terrein, waarvan een als nagedachtenis zijn complete vel had gelaten. Best groot. Daarnaast leven er ook schildpadden. Alleen hoeven ze hier niet in een glasbak onder een lamp, maar spelen ze gezellig in een grote bak met elkaar. Hebben ze ook niet zo'n stok nodig als onze Nors, die wel al een stuk groter is.
Vanuit het b&b was het twee km naar de weg over een soort achtbaantje. De eerste dag lopend maar daarna rap met de auto, die ons naar alle mooie stukjes van Zakynthos bracht. Wel vaak in de rij staan om tenslotte te besluiten niet met het bootje naar de grotten te gaan, omdat vietnamese bootvluchtelingen nog ruim zaten in vergelijking met wat ze hier voor 15 euri pp aan dek proppen. Wel daardoor mooie plekken gezien die de bussen niet aandeden. En ook vaak achter vrachtwagens waarop stond Nero Posimo. Die brengen drinkwater over het eiland en met de b&b moeder Jill te spreken: water is goud (maar wel lekker).
Het zeewater is heerlijk en ondanks dat het lichaamstemperatuur heeft absoluut verkoelend, want - het is al vaker gezegd - het is wel warm genoeg.
Vandaag aan boord van de pont naar Keffalonia heerlijk in de wind gezeten en nu dan in Sami, met uitzicht op Ithaka in Villa Prince. Een suikertaartje aan de rand van de stad met een prachtig uitzicht over de baai.
Het volgende bericht meer over dit mooie eiland.

• 25 Augustus 2007 - 10:10

Kees:

Thea, wat zie je er weer guitig uit in de spiegel van je huurautootje. Het uitzicht en het eiland klinken mij goed, ik hoop dat jullie ervan genieten. Succes met alle olijven (zijn ze al rijp?) en andere lekkernijen! kus van Kees